Arayıp Bulamayanlara (:

8 Ağustos 2017 Salı

Lanet Bürokrasi!

Bu bürokratik işler ne kadar berbat. Bu ülkede yaşayıp bundan şikayetçi olmayan birisini görmek mümkün değil ne yazık ki. Ancak bunlar sadece Türkiye için de geçerli değil. Kendisini Avrupa ülkesi olarak gören lakin en ufak bir işlem dahi yapamayan bir Makedonya var örneğin. Neymiş, hükümet değişmiş, işlemler yavaşmış…

Erasmus ile Makedonya’ya falan gidecek arkadaşlar varsa şimdiden dur diyorum! Sakın ha, o hataya düşme! İlk olarak yeşil pasaportu olan birisi olarak bordo pasaport almak zorunda kaldım. Bir de üzerine 3 aydan fazla kalacağımdan oturma iznine ihtiyaç duyacağım için vize almak zorunda kaldı. Ama ne vize ne vize… İstemedikleri şey yok. Konsolosluktan alacağınız vize formu ve geçici ikamet izni formu hayatınızda göreceğiniz en saçma bürokratik form olacaktır. Kelimelerin dahi yanlış yazıldığı bir resmi form(!).

Haa bu arada, pasaport değiştirme maceramda bir harikaydı. Herkes neden bordo pasaport istediğimi merak etti. Babamın Fetöcü olup olmadığını bile sorguladılar. O yüzden mi değiştiriyorum. Yurtdışına mı kaçacağım diye :D Kimse akıl erdiremiyor tabi … Bir de emniyette tutuklanıyordum az kalsın. O hikayeyi başka bir zaman anlatırım :D

Bunun dışında Türkçe olan tüm belgelerinize noter onaylı bir Makedonca çevirisi yaptırmanız gerekiyor. Hani ne var İngilizce olsa çeviri… Böyle bir şey yapmak yaklaşık 500 TL’yi gözden çıkarmanız gerekiyor. Bunun dışında memur ailesinde büyümediyseniz ve sosyal güvenceniz yoksa özel sağlık sigortası yaptırmanız gerekiyor. Kim bilir o kaç paradır?..

Aynı zamanda Ankara’da koskoca büyükelçilikte çalışan bir Makedon yetkili olması ve kendisine yaklaşık 15-20 günlük tatil ilan etmesi de inanılmaz bir durum… Gülsem mi ağlasam mı bilemiyorum :D İşler mecburen İstanbul’a kaldı.

Okul ve yurt ile olan saçmalıkları hiç anlatmaya gerek duymuyorum. Kimsenin kimseden haberi yok. Lakin bu vize işlerinde bu problemler hep oluyormuş herhalde… Bir iç dökme seansı oldu sanki… Ama içimi rahatlatmam gerekiyordu.


Bir an önce şu işleri bitirip yemyeşil pasaportuma kavuşmak istiyorum. Gitmeden soğudum Makedonya’dan. Lakin umarım, güzel günler bizi bekliyordur.

24 yorum:

  1. Deeptone'un Bloglardan Seçmeler paylaşımından gelip bir merhaba demek istedim ve G+ ekledim..Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. Selammm... emeğine sağlıkk veee 100. takipçin ben oldumm :) :) bende seni beklerim kocaman sevgilerrr :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim :) İyi ki geldin :)

      Sil
  3. Merhaba. Fulyanin etkinliginden geliyorum. Her iki blogumla takipteyim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Derya :) Teşekkür ederim.

      Sil
  4. Kafka aklıma geldi yazıyı okuyunca. Bürokrasi ve evraklar, Freddie'nin kabusundan beter :(

    YanıtlaSil
  5. Arada saçmalamak lazım blogunu keşif etkinliğinden geliyorum, ve sizi takibe aldım. bende beklerim, sevgiler...
    www.soslubadem.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  6. hay allah ya demek öyleymiş ha. makedonlar tatlı insanlar ama devlet öyle demek ki. nereye gitcen, hangi üniversiteye. üsküp, tetova. hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üsküp'te International Balkan University. Bir dönemlik gidip geleceğim :)

      Sil
  7. Merhaba, keşif etkinliğinden geliyorum, ve sizi takibe aldım. Ben de beklerim, sevgiler...
    https://sertacsamur.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz. :) Hemen bakıyorum :)

      Sil
  8. Takipteyim:)) neden bordo pasaport istedin ve maceran neydi merak ettim paylaşırsan bir yazında:) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece bordo pasaporta vize veriyorlar. O yüzden değiştirmek zorunda kaldım :) Onu da yazarım en kısa zamanda :)

      Sil
  9. Öncelikle merhaba keşif etkinliğinden geldim. Yazı da çok manidar oldu benim için. Bir dönem çok sıkıntılar çektim. Almanya'da okuduğum dönem geldi aklıma. Umarım gittiğinde rahat edersin. Fakat bu süreçten eğitim için Avrupa'ya giden herkes geçiyor.. Muhtemelen ülkenin şu anki durumundan dolayı ekstra zorlayabilirler. Ama bu zorlu süreçten sağ kurtulan biri olarak diyorum ki, süründüyor ama öldürmüyor :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım gittiğimde iyi vakit geçiririm ve değer :) Hoşgeldiniz :) Ben de sizin blog sayfanıza bakıyorum hemen :)

      Sil
  10. vay canına diyecektim ki yurdum geldi aklıma sustum , selam :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Her yerde oluyor böyle sorunlar işte...

      Sil
  11. maalesef her yanımız bürokrasi dolu, ben de çok sıkılırım bürokratik işlemlerden, hele bir de bahsettiğiniz gibi yavaş ve ağır aksaksa bana geliverir heyheyler. bu yüzden resmi dairelerden kaçtım hayatım boyunca ve kaçtıkça da kovaladı beni.
    Halletmenize sevindim, başarılar dilerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Kaçış yok maalesef :)

      Sil
  12. İrem'ciğim senin bloğun benim takip listemden uçmuş şaşırdım kaldım, ben silmedim mümkün değil Allah Allah kaç gündür bu şekilde acaba? Hemen tekrar takibe aldım, farkeder etmez...
    Makedonya'ya mı gidiyorsun hadi hayırlısı canım, üzülme hallolur pasaport filan. İyi yolculuklar şimdiden. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Müjde abla :) Bazen oluyor öyle şeyler. Benim başıma da geldi. Sen dert etme :) Fark etmemiştim sen diyene kadar :) Çok öpüyorum :)

      Sil